2014. augusztus 6., szerda

Robert Galbraith: Kakukkszó

Miért: Rowling írta álnéven.

Amikor egy híres, zűrös életet élő szupermodell lezuhan a lakása erkélyéről és meghal, a legtöbben öngyilkosságra gyanakszanak. Ám a modell testvére nem képes belenyugodni ebbe, ezért felbérel egy magánnyomozót, hogy kiderítse az igazságot.

A főhős, Cormoran Strike magánnyomozóként dolgozik. Mostanában rájár a rúd: nem elég, hogy a barátnőjével negyedszerre - és ezúttal véglegesen - szakít, a munkájában sem sikeres, csak egy ügyfele van, ráadásul nagy mennyiségű tartozása van, amit jelenlegi helyzetében nem áll módjában visszafizetni. Érthető tehát, hogy mikor egy új asszisztens jelenik meg az irodájában (akit nincs pénze kifizetni), nem repes az örömtől. Ám az asszisztenssel egyidőben érkezik meg egy új ügyfél, John Bristow is, aki húga halála ügyében jött hozzá. Kezdetét veszi a nyomozás.

Cormoran tökéletes nyomozó: alaposan végzi a munkáját, mindent figyelembe vesz, emellett olyan karaktere van, hogy azonnal megkedveltem.

Cormoran asszisztense, Robin okos és talpraesett, a vártnál sokkal több segítséget nyújt a főhősnek. Tudom, hogy nincs sok esélye annak, hogy összejönnek  - Robint akkor jegyezte el a barátja, Matthew -, mégis drukkoltam nekik, mert annyira jó páros lennének a magánéletben is, könnyen el tudtam képzelni őket együtt. A közös jeleneteiket nagyon élveztem.

Habár lassan haladunk a történetben, az író olyan gördülékenyen fogalmaz, hogy könnyen belemerültem az olvasásba és fel sem tűnt az idő múlása.

Rowling olyan alaposan, pontosan ábrázolja a karaktereket - még azokat is, akik csak pár oldal erejéig tűnnek fel -, hogy könnyedén elhittem, ők hús-vér emberek, akikkel bármikor összefuthatok az utcán, akiknek ugyanúgy vannak vágyaik, problémáik, titkaik, mint bármelyikünknek.

Egyedül a megoldás, a gyilkos kiléte az, amit még most sem tudok hova tenni. Olyan kézenfekvő, mégsem gondoltam rá; nem tudom, ezzel mit akart elérni a gyilkos (a nyilvánvaló okon kívül).

Szerencsére ezzel a könyvvel nem ér véget Cormoran története, A selyemhernyó december 31-én jelenik meg magyarul.

Kiadó: Gabo
Kiadási év: 2014
Fordította: Nagy Gergely

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése