2014. július 21., hétfő

Kiera Cass: A herceg

Mostanában már annyi a sorozat, hogy a csapból is az folyik. Ha nem is sok részes, legalább trilógia. Úgy gondoltam, a sorozatok novelláiba beleolvasok, hogy lássam, mire számíthatok. A herceg is így került a kezembe. (Plusz Amadea miatt.)

Maxon herceg élete egyik legfontosabb eseményére készül: most választják ki azt a harmincöt lányt, akik közül egy a felesége lesz. Ahogy közeleg a nap, Maxon egyre idegesebb lesz, ráadásul egy nem várt vallomás is nehezíti a dolgát.

Nem számítottam rá, hogy ennyire tetszeni fog a novella, pedig ez történt. Nagyon könnyű volt azonosulni Maxonnal, ez pedig annak köszönhető, hogy a rangja ellenére ő is bizonytalan a jövőjét illetően - ráadásul az ő esetében sokkal nagyobb jelentősége van a dötéseinek -, nem öntelt, mint azt vártam. Éppen ez az, ami miatt megkedveltem és annyira élveztem az olvasást.

Maxon szüleit is megismerjük valamennyire, illetve America is megjelenik. Tudom, hogy ő lesz a trilógia egyik főszereplője, így kiváncsian vártam a felbukkanását. Nem mondanám, hogy el voltam ájulva tőle, bár az pozitívum, hogy nem a koronáért van itt (hanem a kajáért :D), remélhetőleg van rá valami jobb magyarázat is.

Látszik, hogy az írónő már az első kötet megjelenése után írta ezt, ugyanis a lányokon kívül egyáltalán nincs leírva a szereplők kinézete, így például azt sem tudom, Maxon hogy néz ki. A kasztok rendszerét sem értem még, gondolom A párválasztóban az is megvan magyarázva.

Összességében jobban élveztem, mint számítottam rá, de még mindig szkeptikus vagyok a sorozattal szemben. Azt nagyon sajnálom, hogy nem Maxon szemszögében íródott a többi rész...

Sorozat: A párválasztó (#0.5)
Kiadó: Gabo
Kiadási év: 2014
Fordította: Gázsity Mila

4 megjegyzés:

  1. Asszem, Maxonnak szőke haja van, meg az öltöny alatt is kidudorodó izmai, ennyi maradt meg.:D A kasztokról nem derült ki sok minden, de talán worsi írta, hogy a második részben több szó esik a társadalomról.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látom, a lényeg benne volt a könyvben... :D (Nem tudom, eljutok-e a második kötetig, majd meglátjuk.)

      Törlés
  2. Mégis megírtam:
    http://konyvszibilla.blogspot.hu/2014/07/en-es-the-selection-en-es-az-angol-part.html

    VálaszTörlés