2013. szeptember 23., hétfő

Jen Campbell: Weird things customers say in bookshops

Valami könnyed olvasnivalóra vágytam. Meg is kaptam, ám megtanultam, hogy mindegy, hol dolgozik az ember lánya, mindenhol találkozik buta emberekkel. Korábban úgy gondoltam, ha valaki könyvesboltba megy, legalább az alapokkal tisztában van. Ez a könyv rácáfolt a teóriámra, méghozzá igen szemléletes példákkal.

A könyv 3 részre osztható: az edinburghi könyvesboltban történt incidensek, a "Ripping yarns" nevű boltban és más könyvesboltokban.
Az még hagyján, hogy néha összekeverték a szereplőt az íróval, vagy úgy akartak keresni egy könyvet, hogy "régebben olvastam és tetszett". De hogy még azt se tudják, mi található egy könyvesboltban... Volt olyan, aki lottószelvényt, csavarhúzót (?), de még jégkockát is keresett.
Szórakoztató olvasmány, aki valami egyszerűre vágyik (és tud angolul), annak ajánlom. Pár idézet:

Vásárló: Szeretnék venni anyának egy könyvet. Szereti Danielle Steelt.
Eladó: Ott vannak a könyvei, az S betűnél.
Vásárló: Nem tudom, melyiket olvasta már... Ön tudja?
Eladó:...

Vásárló (miután hangosan felolvasta a Percy Jackson és a villámtolvaj fülszövegét a fiának): Elnézést, ez a könyv igaz történeten alapult?
Eladó: Egy amerikai tinédzserről szól, aki rájön, hogy Poszeidón fia, mivel véletlenül elpárologtatta a matek tanárát.
Vásárló: Igen.
Eladó: Tehát nem azon alapult.

(Egy dohányzó férfi belép a könyvesboltba)
Eladó: Elnézést.
Férfi: Igen?
Eladó: Eloltaná a cigarettáját, kérem?
Férfi:Miért?
Eladó: Mert illegális nyilvános helyen dohányozni.
Férfi: Ez nem nyilvános hely, csak mi vagyunk itt.
Eladó: Nos, attól még nyilvános. Amúgy is, ez a hely rendkívül gyúlékony.
Férfi: Miért?
Eladó:... mert tele van papírral.
Férfi: Tényleg?

Vásárló: Elszomorít a tény, hogy a felnőtteknek szóló könyvekben nincsenek képek. Velük együtt nőttél fel, aztán mindet elvették.
Eladó:... Igen. Ez egy kegyetlen világ.

Vásárló: Csak azokat a könyveket szeretem olvasni, amelyiknél tényleg elhiszem, hogy megtörtént, tudja? Mint az Alkonyat.*

* Stephenie Meyer könyve

2 megjegyzés:

  1. Annyira felkeltetted az érdeklődésem, hogy rákerestem :)
    Tudtad, hogy van második része is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Igen, tudtam. Mindenképpen sort kerítek rá.

      Törlés