2015. január 21., szerda

2014-es zárás

2014-ben 45 könyvet olvastam, ami nem is olyan rossz a 2013-ashoz (52) képest (bevallom, rosszabbra számítottam). Ebből 3 képregény, 1 manga, 1 mesekönyv. Ebből 11 angol nyelvű (2 hangoskönyv), a többi magyar. Érdekes, a férfi írók száma 23 - pontosan eggyel több a női íróknál. Ha emlékezetem nem csal, tavaly a női írók voltak előnyben, úgyhogy örülök ennek a számnak.
Bár nem olvastam olyan sokat, de az olvasott könyvek nagy része tetszett, úgyhogy elégedett vagyok.
Sajnos a tanulás + házimunka kombináció olyan szinten elveszi az időmet, hogy elég lassan haladok a könyveimmel (vagy bármi mással, ezt a posztot is már három hete írom...).

2014 legjobb könyvei
Jeanette Winterson: Miért lennél boldog, ha lehetsz normális?
Robert Galbraith: Kakukkszó
Victoria Schwab: Archívum
David Benioff: Tolvajok tele
Matthew Quick: Forgive me, Leonard Peacock
Stephen Chbosky: Egy különc srác feljegyzései
Anthony Ryan: A vér éneke
Kathleen Tessaro: A parfüm titka

Könnyedebb hangvételű regények, amiket ugyanennyire szerettem: A nagy kvízválasztó, Vének háborúja, A nő mosolya.

Megjelenések, amiket legjobban várok
Robert Galbraith: Selyemhernyó (február 15/28)
J R Ward: The Shadows (április 7.)
Moskát Anita: Horgonyhely (könyvhét)
Anthony Ryan: A várúr (március)


Könyves tervek idénre:
- több angol könyvet olvasni
- befejezni pár sorozatot
- csökkenteni az olvasatlan otthoni könyvek számát

Mats Strandberg & Sara B. Elfgren: Kulcs
Edward Kelsey Moore: Szikomorfán születtem
J K Rowling: Átmeneti üresedés
Robert Galbraith: Selyemhernyó 
Kleinheincz Csilla: Nyulak, sellők, viszonyok; Ólomerdő
Daphne du Maurier: Madarak
Lionel Shriver: Big brother
Sándor Anna: Szibériai anziksz

2 megjegyzés:

  1. Ott van két Csillás könyv is, hidd el jó választás mindkettő! :)) Az Átmeneti üresedést akkor kezd el ha készen állsz a negatív élményekre, nehéz olvasmány és nagyon megüli az embert bár én az ilyeneket imádom. :D Juj a Kulcs nálam is itt van, hamarosan kezdem, de olyan hatalmas!

    Hajrá és jó olvasást! :)

    (Nem baj hogy sokat ültél rajta az a lényeg, hogy megírtad végül. :)

    VálaszTörlés
  2. Remélem, hogy azok, jónak tűnnek. :) Különösen a novelláskötet érdekel.
    :D Akkor nem mostanában fogom elolvasni. Érdekel, mert Rowling írta, de most nincs szükségem még több lehúzó dologra.
    Nekem az még nincs meg, könyvtárból akarom kivenni (még nincs meg nekik). Bár lehet, hogy nem bírom kivárni és megveszem, mert annyira érdekel. :D
    Köszi, neked is. :)

    VálaszTörlés