2016. április 25., hétfő

V. E. Schwab: A Darker Shade of Magic

Sorozat: Shades of Magic #1

A szerzőtől már korábban olvastam az Archívumot*, ami fantáziadús világával, szerethető és humoros karaktereivel és izgalmas történetével azonnal levett a lábamról. Nem volt kérdéses, hogy fogok még olvasni tőle.

A kötet egyik főszereplője Kell, aki egy Antari. Az Antarik képesek utazni a párhuzamos univerzumok között. Négy London van: Vörös, Fehér, Szürke és Fekete. Mindegyik város máshogy áll hozzá a mágiához: Szürke Londonban nincs mágia, Fekete Londont felemésztette a mágia, Fehér Londonban le akarják igázni, uralni a mágiát, ezért az egyre inkább eltűnik, Vörös Londonban tisztelettel bánnak a mágiával, ezért itt bőven van. Kell feladata az, hogy a világok közötti kapcsolatot fenntartsa, így minden hónapban átadja a királyok egymásnak szánt leveleiket. Kellnek azonban van egy illegális hobbija: átcsempészik tárgyakat egyik világból a másikba. Így kerül a birtokába egy kő, ami sokkal nagyobb veszélyt jelent, mint azt gondolta volna...

A regény egyik legnagyobb erőssége itt is a világfelépítés. Schwabnak lenyűgöző fantáziája van és szerencsére tud is mit kezdeni vele (sok író itt bukik el). Imádtam a négy Londont és azt, hogy mennyire másak, ám bizonyos szempontból ugyanazok. Mindegyikre nagy hatással volt a mágia, ám mindegyikre más módon, Fehér Londonban például maguk az emberek is fakók, alig van napsütés (ha van egyáltalán).

Habár lassú volt a kezdés, nagyon szerettem olvasni a világról, a mágia működéséről, kezdetben emiatt folytattam. Aztán ahogy haladtam a könyvvel, megismertem a szereplőket, a sztori is beindult, alig bírtam letenni.

A világfelépítés és az izgalmas történet mellett a szereplők is érdekesek voltak. Kell árva, akit kiskorában befogadott Vörös London királyi családja. A fiukkal, Rhy-jal együtt nőtt fel. Habár látszólag mindent megkap, amire szüksége lehet, Kell inkább egy trófeának érzi magát, semmint a család egyik tagjának. Egyedül Rhy az, akit igazán családtagnak tekint, az egymás iránt érzett szeretetük süt a lapokról. Habár ebben a világban sok ember tudja használni a mágiát, Rhy nincs közöttük, viszont így is sokszor keveredik bajba, amiből rendszerint Kell menti meg. Rhy az a típus, aki látszólag könnyedén vesz mindent, folyton viccelődik, ám ez csak a látszat, az országa jövője fontos a számára. Rajtuk kívül még Lilát kedveltem meg nagyon, aki a jég hátán is megél-típusú ember. Imádtam olvasni a Kell-lel folytatott szócsatáikat.

Csak ajánlani tudom a könyvet, megéri elolvasni.
Habár ennek a kötetnek nincsen függővége, akár önállóan is lehet olvasni, ez egy trilógia első része.
Folytatások:
2. A Gathering of Shadows
3. A Conjuring of Light (2017. február 21.)

* V. E. Schwab néven írja a felnőtteknek szánt könyveit az írónő, aki valójában Victoria Schwab.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése