2014. május 15., csütörtök

Gondolatok: Így szerettek ők 2

Még tavaly olvastam el Nyáry Krisztián Így szerettek ők című könyvét. Tetszett, de nem volt akkora katarzis. Nyilván nem az izgalmakért kezdtem bele és nem is ezzel volt a bajom. Igazából sokkal több olyan történetet vártam, ahol nem csalják meg egymást a párok. Ha jól emlékszem, a 40 pár közül csak két-három élt olyan párkapcsolatban, ahol nem volt félrelépés. Lehet, hogy csak én vagyok maradi, de én azt szeretem, ha egy kapcsolat a bizalomra, kölcsönös tiszteletre épül.
Most kezdtem el olvasni a második részét. Érdekesek a történetek, a napló/levélrészleteknek külön örülök. Az előző könyvnél is akartam jegyzetelni, de nem jött össze. Ebből viszont ha törik, ha szakad, írok egy-két sort a szerelmekről, jó lesz később visszaolvasgatni. Még holnap be akarom fejezni, lehetőleg délután, ugyanis holnap este jön a szerző a könyvtárba beszélgetésre. Már nagyon várom. :)

Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem: titeket mennyire zavar, ha rosszat olvastok egy íróról, akinek a könyve érdekel? Akkor is elolvassátok? Vagy akkor már nem érdekel a könyv, legyen bármennyire jó?
Engem még úgy is érdekelnek a történetek, ha olyat olvasok az íróról, ami zavar. A magyartanárnőm szokta mondani, hogy külön kell választanunk a szerzőt és a könyvét. Nem meglepő módon Dante-t hozta fel példának.

2 megjegyzés:

  1. Most fejeztem be a második részt :) Meg kell értenünk, hogy vannak emberek, párok, akiknek mást jelent a szerelem/kapcsolat/házasság, mint nekünk, még akkor is, ha nem értünk egyet velük. Én sem vagyok híve a hűtlenségnek, de a kapcsolatnak és a szerelemnek kismillió formája létezik, és nem mindenkinek ugyanaz válik be. De valahol mindegyik történet szomorú, mivel mindegyik véget ért.
    Remélem, hogy lesz harmadik rész is, nagyon szeretem ezeket a könyveket olvasgatni, még akkor is, ha két nappal a befejezésük után már szinte semmire nem emlékszem belőlük :D

    Egyébként a kérdésedre válaszolva - én igyekszem elvonatkoztatni az író személyiségétől, egyébként ha nagyon nem szimpatikus valaki, akkor nyilván a könyvei sem lesznek azok, de itt már inkább ideológiai meg világnézeti kérdésekre gondolok, pl sosem fogom szeretni Coelhót meg valószínű Wass Alberttől sem fogok elolvasni semmit. A magánélet viszont nem befolyásol az egyes írók könyveiről alkotott véleményemben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Harmadik rész nem lesz, de mindennapi hősökről akar írni kötetet. Párat már kis is rakott a Facebook oldalán.
      Wass Alberttől miért nem?

      Törlés